home > archnive > 2017 > this article

Loading

Al Gore, Al Jazeera and Al Qa'ida

By Mark Alexander
web posted July 17, 2017

While the Demo/MSM propaganda machine is rolling out its latest Trump/Putin collusion conspiracy "evidence" for the sole purpose of undermining the Republican's agenda, in reality, the most dangerous threat to Liberty today is the collusion between Democrats and the mainstream media. And on that topic, returning to the news this week (in case you missed it) is a prime example of that collusion — in this case between one of the Democrat Party's most celebrated socialists and a global media outlet known for its advocacy of Islamist terrorism.

Last month, Saudi Arabia, Bahrain, the United Arab Emirates and Egypt, among other Gulf states, broke off diplomatic and economic ties with their small, oil-rich neighbor, Qatar. They accused its monarch, Emir Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani, of fomenting disunity in the region and lending support to terrorist organizations. Thus, they implemented land, sea and air blockades. But not to worry — Hillary Clinton's friends in Iran stepped in to help Qatar keep its oil profits flowing.

Saudi Arabia claims that Qatar violated 2014 secret agreements with its Arab neighbors, most notably not to support "antagonistic media."

That was a reference to the Qatar royal family's state-owned global Al Jazeera Media Network, which its CEO, royal family member Sheikh bin Al Thani, may now have to severely restrict or shut down in order to restore relations with Qatar's neighbors.

Egypt's foreign ministry spokesman reiterated that point this week: "It is unacceptable for the Arab coalition [fighting the Islamic State] to have amongst its member states, one that supports terrorism or advocates for it in their media."

Indeed, Al Jazeera is a well-funded and thus powerful propaganda machine for an otherwise tiny nation — and the Islamists it supports. In effect, Al Jazeera is the Arab media equivalent of the Democrat/MSM collusion machine in the U.S., which effectively dictates public opinion here.

Israel has called Qatar "the Club Med for Terrorists" because, according to numerous sources including a comprehensive report on Qatar's support for terrorists, "With every important case of suspected terror finance involving a Qatari national in past years, the government in Doha has refused effectively to crack down."

However, Qatar plays both sides of the divide, which is why Secretary of State Rex Tillerson was in the region this week.

Qatar's al-Udeid Air Base is home to our largest military base in the region with 11,000 American military and support personnel. Notably, right next door, Bahrain is home port for the U.S. Navy's 5th Fleet and our operations in the Persian Gulf and beyond.

Thus, Tillerson and Defense Secretary James Mattis are working around the clock to defuse the Arab dispute.

All that aside, my purpose is not to analyze the convoluted web of strategic alliances, disputes and strange bedfellows in the Middle East.

Instead, allow me to revisit how Albert Arnold Gore, chief weather prognosticator for "climate change" cadres, and the most ignoble of leftist hypocrites, profited handsomely from his business dealings with the Qatar Emir and his Al Jazeera media network.

We have tracked Al Jazeera since its media launch in 1996, but particularly since its English language launch in 2003. Recall if you must, the 2004 Democrat Party Convention, where Al Jazeera had a 20-foot-tall $30,000 banner displayed behind John Kerry's podium under its press skybox.

At that time, Al Jazeera was promoting its brand by broadcasting the torture and executions of American military and civilian personnel by al-Qa'ida terrorists and by playing promotional videos from 9/11 mastermind Osama bin Laden and the Taliban. The network established its support for Hamas, Hezbollah, al-Qa'ida, the Muslim Brotherhood and other pro-Sunni (Osama) Islamist terror groups (and more recently, ISIL).

Indeed, Al Jazeera broke new ground for using mass media to radicalize Jihad Terrorists around the world. As it was seeking entry into U.S. media markets, media watchdog group Accuracy in Media noted, "The U.S. and Israel will not be able to win this global war on terrorism unless the role of Al-Jazeera in radicalizing Arabs and Muslims throughout the world is recognized and addressed."

A year after Kerry's failed presidential bid, Bill Clinton's former Veep, Al Gore, another failed Demo presidential bidder, launched his own leftist propaganda network, Current TV. Though it was well capitalized, after eight years, Gore and company had run Current TV into a deep hole — until 2013, when he figured out how to turn his failed network into a massive windfall profit.

Al Jazeera, starved for a media pathway into every American home, cut a deal with Gore to acquire Current TV, for what Forbes estimated to be $500 million.

At the time of Gore's deal with Al Jazeera, then-CNN media analyst Howard Kurtz noted in humor: "Al Gore starts a liberal cable network, which turns into a complete and utter flop, then sells it to a Middle East potentate. Is America a great country or what?"

But the deal Gore cut with Al Jazeera was anything but humorous. According to a 2013 CNN business report, "The buy will give the network greater access to the U.S. market."

More specifically, Al Jazeera's director general, Ahmed bin Jassim Al Thani — another Qatar royal family member — noted, "By acquiring Current TV, Al Jazeera will significantly expand our existing distribution footprint in the U.S., as well as increase our news-gathering and reporting efforts in America."

On his way to the bank, Gore confirmed that assessment: "We are proud and pleased that Al Jazeera, the award-winning international news organization, has bought Current TV. Since its founding in 2005, Current has grown into a national network available in nearly 60 million homes. ... Current Media was built based on a few key goals: To give voice to those who are not typically heard; to speak truth to power; to provide independent and diverse points of view; and to tell the stories that no one else is telling. Al Jazeera, like Current, believes that facts and truth lead to a better understanding of the world around us."

One more time — according to Gore, "Al Jazeera ... believes that facts and truth lead to a better understanding of the world around us." (Kind of makes your eyes burn doesn't it?)

That is a typical example of a "BIG Lie" from a master bender of "facts and truth."

Fortunately for America, Al Jazeera had no more success with its media market than did Gore. In 2016, Al Jazeera America CEO Al Anstey announced that the network would cease operations that year, and Al Jazeera has been unable to sell the network.

Perhaps Al Jazeera's biggest mistake was keeping the name "Al Jazeera." Had it kept the "Current TV" brand or launched under a new mainstream Western name, it might be piping its propaganda into every home across the nation today.

Meanwhile, former Al Jazeera employees are on the record with more evidence the network "conspired" with terrorists.

Gore is now suing Al Jazeera for failing to send him a final $65 million payment and Al Jazeera Media Network is countersuing Gore. But not to worry — Gore is still rolling high among the rich and famous Left-elite and is now holding a prominent position on the board of Apple Inc. and is a senior adviser to Google.

It is notable that Gore's current Wiki profile page makes no mention of Al Jazeera... ESR

Mark Alexander is the executive editor of the Patriot Post.

Home


 

Home

Site Map

E-mail ESR

 

 


© 1996-2017, Enter Stage Right and/or its creators. All rights reserved.